Vill du effektivisera hanteringen av ditt företags dokument och samtidigt förbättra kundkommunikationen? Då kan vi hjälpa dig! ENIT är en beprövad ledare inom OpenText Exstream, StreamServe och CCM-utveckling, med en samlad erfarenhet på över 400 år.

Vad är OpenText
Exstream?

OpenText Exstream, tidigare känt som StreamServe, är en plattform som automatiserar och effektiviserar dokumentrelaterade affärsprocesser och möjliggör framtidens kommunikation, nämligen Customer Communications Management (CCM), även känt som omnichannel personalized communication.

Omnichannel Communication for Stronger Customer Relationships. Ordet "omni" i omnichannel kommer från latin och betyder "överallt". Målet med omnikanal är att skapa bästa möjliga kund- och användarupplevelse i alla kommunikationskanaler. Detta uppnås genom att samla in och analysera data som användarbeteende, intressen, köphistorik och preferenser. Med denna information kan du sedan utforma en strategi för att effektivt kommunicera med kunden

Varför använda
OpenText Exstream?

Förbättra kundupplevelsen
med personlig
kommunikation

Genom att använda Exstream kan du förbättra kundupplevelsen med skräddarsydd marknadsföring. Exstream använder data och innehåll som redan finns inom organisationen för att skapa personliga meddelanden för varje enskild kund, utan någon manuell hantering. På så sätt kan ni skapa en unik och personlig kundupplevelse

OpenText Exstream är
den marknadsledande
CCM-plattformen

Med Exstream som grund kan ni ta kontroll över kundkommunikationen och samtidigt optimera affärsnyttan. Dessutom kan du förbättra kundupplevelserna och skapa förutsättningar för att både intern och extern kommunikation sker på ett enkelt och automatiserat sätt.

Genom att förbättra kundlojaliteten och skapa engagerande personliga upplevelser kan du öka kundlivscykelvärdet (CLV) och uppnå bättre och mer varaktiga resultat.

Ta kontroll över
kundkommunikationen

En utmaning för många organisationer och företag är att ha tillräcklig kontroll över dokumenthanteringen, särskilt när det gäller att administrera, justera och styra kundkommunikationen. Ofta krävs insatser från IT-avdelningen för att göra nödvändiga förändringar. Med Exstream kan företagsanvändare själva ta kontroll över både innehåll och processer. Oavsett om användaren är en innehållsproducent, marknadsförare, frontoffice-medarbetare eller teknisk användare, ger Exstream dem som är mest bekanta med innehållet möjlighet att styra och anpassa dokumenthanteringen efter sina specifika behov.

Omnichannel-kommunikation
för starkare kundrelationer

Med moderna dokumentsystem hjälper Exstream dig att uppnå en mer effektiv dokumenthantering. Med en enda programvarulösning för företagets alla dokumentflöden kan du dessutom minska både kostnader och miljöpåverkan avsevärt
Några frågor?

StreamServe - en framgångshistoria
som inleddes i Sverige

Programvaruföretaget StreamServe grundades i Sverige 1995 av Per Einarsson och fem vänner. De utvecklade ett dokumentutbytessystem som kunde överföra data från en typ av dokument till en annan, efter att ha upptäckt utmaningen med att anpassa kunddokument inom resursplanering för stora företag (ERP).

På den tiden, när de primära kommunikationskanalerna var post- och faxmaskiner, var det en användares mardröm att försöka ändra data i befintliga mallar och anpassa dem för att möta kundernas behov eller krav. StreamServes innovativa produkt presenterade en lösning på denna utmaning, vilket bidrog till dess framgång.

StreamServe lyckades också expandera internationellt, delvis tack vare nära partnerskap med ERP-leverantörer som Intentia, Baan och SAP

En del av OpenText

Idag är StreamServe en del av OpenText efter att ha förvärvats 2010. Som ett resultat av detta har plattformen nu ett nytt namn, Exstream, och har etablerat sig som den marknadsledande CCM-plattformen

StreamServe som produkt har olika namn beroende på hur den används:

  • StreamServe har bytt namn till Exstream.
  • StreamServe för SAP kallas Document Presentment för SAP.
  • StreamServe för Infor M3 benämns Movex Output Management MOM.
  • StreamServe kan också integreras med Jeeves, IFS, Amdocs, Ericsson Billing, AX, Nav, för att nämna några.
  • Distribution av handlingar kan ske t.ex. via e-post, Kivra, HTML, SMS eller på papper.

Vi kan hjälpa dig också.

Vi har hjälpt kunder att utveckla och digitalisera sin kundkommunikation genom att tillhandahålla konsulttjänster och skräddarsydda lösningar inom
OpenText CCM, StreamServe och Exstream.
ENIT tog fullt ansvar för drift och underhåll av Fitesas StreamServe-lösning för etiketter och produktionsdokument. Säker applikationsdrift för 13 högpresterande fabriker med övervakning, optimering och vägledning för utvecklingsprojekt.
ENIT:s dokumentarkiv TDS gav 14 000 anställda globalt tillgång till att söka, bearbeta och distribuera 30 miljoner dokument på ett effektivt och säkert sätt. Dokument från IFS, Jeeves, SAP och StreamServe Exstream arkiveras dagligen
Med hjälp av StreamServe och ENIT:s expertis ökade byggföretaget affärsnyttan genom automatiserade processer och optimerat resursutnyttjande.

Marknadsledande konsulter inom
kundkommunikation.

ett års erfarenhet av OpenText
kontor
länder med kunder
+
år som ENIT

Kontakta oss!

Du är välkommen att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar; vi kommer att svara inom kort. Skicka ett meddelande via formuläret här eller kontakta oss direkt via e-post eller telefon

Kontakt

"*" anger obligatoriska fält

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Vår platser:

Om ENIT

Vi hjälper kunder att utveckla och digitalisera sina kundkommunikationslösningar genom att tillhandahålla konsulttjänster och skräddarsydda lösningar inom OpenText Exstream, Quadient Inspire och SmartCOMM.
  • contact@enit.se
  • +4670-686 85 50
  • Sankt Göransgatan 63, 112 38 Stockholm
  • Hamntorget 1, 434 30 Kungsbacka
  • Oluf Onsums vei 9, 0680 Oslo
  • Elimäenkatu 5, 2:a våningen, 00510 Helsingfors
Producerad av Jo Kommunikation